dimarts, 4 d’agost del 2009

Espluguejant...

"Guaiteu com L'Espluga s'arranja i s'enflora
i complau els que vénen per tots els camins...
Que és bella l'Espluga per dins i per fora!
Que n'és de bonica per fora i per dins!"


Josep Farré i Gual


Ja ho vaig dir poc després d' iniciar aquest fabulòs periode que són les vacances...reprenc el fil des de la conca.
Sóc a L'Espluga de Francolí, el poble del qual el meu rebesavi en fou el metge, el poble on els meus pares van viure el seu primer any de casats, el poble on amb esforç i voluntat de recessos futurs van fer-se una casa que de pas substituia aquella en que avantpassats llunyans havien fet vida, el poble on em van batejar i on vaig aprendre a nedar, a anar en bicicleta a fer-ne les mil i una.

El poble d'estiueig de sempre dels March...i tembé de bona part dels Josa...

I el pórtic d'aquest estiueig en aquestes contrades no és cap altre que la festa major, a redós del trenta de juliol festivitat dels sants metges (Sant Abdó i Sant Senen) al voltant d'aquella plaça on fa sis anys vam fer-nos nostre altre cop el pare de les castells, iniciant unes estadístiques simplement bestials

Doncs sóc aquí,, amb les muntanyes de Prades a tocar, amb una fresqueta que a Tarragona imposssible...fent res i disfrutant de tot.
Enyorant-me fa no fa, però tampoc massa.

Així que passo, saludo deixo testimoni gràfic d'un espai indestriable de la meva, de la nostra història, i enceto el mes de l'any que inaugura la temporada de Màxims, el mes de Sant Félix i de Sant Magí, el més en el que vaig néixer...
començarem amb la firagost i seguirem amb el que convingui!