diumenge, 22 de febrer del 2009

si vols t'ho dibuixo

"morir, marcharse y regresar es el juego de las golondrinas"









passejant per la secció de còmic de la FNAC ahir al migdia vaig fer una troballa. No és que sigui una incondicional del gènere ni res per l'estil, però reconec que el món dibu m'ha fascinat de sempre.



I he de dir que el que va fer que em fixés en "el juego de las golondrinas" va ser un error de percepció: col.locada al costat de dues novel.les de Marjane Satrapi i amb un estil pràcticament idèntic vaig creure que era una nova obra seva i vaig abraonar-m'hi.




Tant m'havia agradat persèpolis! i ara semblava que la seva autora hi tornava ...SI!. Doncs no, res d'aixó, el juego de las golondrinas és obra de Zeina Abirached una joveníssima dibuxant beirutí que com molts libanesos va haver de marxar del seu País durant la guerra civil(1975-1990),ara a cavall entre Beirut i París i després d'haver passat per l'Academia Libanesa de Belles Arts (ALBA) i l'Ecole nationale des Arts décoratifs de París acaba de presentar la seva segona obra. I jo ahir me la vaig comprar i avui ja l'he rellegida...deunidó!!.


I si, m'ha agradat, i m'ha sorprés i encara més us la recomano!! si sou fans de Satrapi o com a mínim vau gaudir amb persèpolis (novel.la o peli) no patiu perquè les similituds són purament formals, Abirached té molt a dir i parla llenguatge propi.


L'obra ha estat editada per sin sentido ,dintre de la col.leció sin_ nosotras i per ara (epero que aixó canviï) només s'ha publicat en castellà.

Tant si us va agradar Persèpolis (Quèèèè? no sabeu de què parlo???) com si no heu passat mai dels mortadelos el juego de las golondrinas no us deixarà indiferents...i d'això es tracta no?.Així que ja sabeu, si en teniu oportunitat aprofiteu-la!.







1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola L.

La veritat és que m'ha sonat a xinés el tema.

A estas alturas... ¿para que mentir?

Pero prometo investigar.

s.