dijous, 23 d’abril del 2009

SantJordi (I)




vint-i-tres d'abril, diada de sant Jordi, per mi un dels millors dies de l'any.



I avui fa un Sant Jordi de manual, un sol solet que enamora, calor (que amb l'hivern que hem passat s'agraeix i tot) molta gent al carrer, roses i llibres pertot arreu i senyeres a dojo.



I jo he fet el que acostumo des que se llegir...anar a tafanejar per la Rambla a buscar més llibres (ho confeso per mi sant Jordi comença el dilluns de la setmana del vint-i-tres...) i he acabat fins el coco de la munió de gent que atapeix qualsevol racó de la coca central de la Rambla i he fet cues llargues i feixugues que avui semblen més llargues i feixugues que mai...i he vist xiquets amb roses gairebé emboscats a l'espera de l'afortunada...i mil i una entitats en multicolors paradetes i una Alicia gegant al capdamunt de la rambla i els vianants que any rere any es passegen amb els pins de CIU o eren del PSC?? (i què en deuen fer d'aquest projecte de pi mediterrani??).I globus de color blau de l'autoritat portuària i escoles amb nens i nenes uniformats i d'altres que no en portaven pas d'uniforme i avis i avies amb nets i netes i gossos amb morrió atabalats per la gentada, i terrasses plenes de gent, alguns (molts) amb diaris, llegint àvidament la ressenya bibliogràfica "especial sant Jordi" per allò d'inspirar-se o per estar a l'alçada de les espectatives ( pregunta: algú a aquestes alçades de la vida encara no té els dos volums d'en Larsson, el secret o el noi amb el pijama de ratlles???!!!!),i he sentit retransmissions radiofòniques en rabiòs directe i gràcies a Deu menys sardanes de l'habitual com a música d'ambient (que ningú se m'ofengui ara...)i he felicitat els MEUS Jordis... i quan m'he acabat el tallat amb el que he recuperat forces en un bar del centre a tocar de casa he pensat que tot i que els plans d'ahir eren diferents,el matí ha estat bé, molt bé.Perquè de fet no ho puc ni ho vull evitar, m'agrada sant Jordi!





Bona diada a tots!!




i aquí va la meva llista sant Jordi 2009...


"El candidat" Iu Forn

"la dicatdura de la incompetència" Xavier Roig

"les Matemàtiques explicades a les meves filles" Denis Guedj

"Una cosa per explicar-vos" Hanif Kureishi

"amb ulls americans" Carme Riera

"El fred modifica la trajectòria dels peixos" Pierre Szalowski

"Cátaros,La libertad aniquilada" Luis Melero

"cineclub" David Guilmour

i si, m'han regalat un fotimé de punts de llibre, però, què voleu jo soleta he contribuit a pal.liar la crisi al sector editorial...(més o menys)

I si, en falta un, el que li he regalat a ELL...tireu de suspicàcia...

i si, aquesta tarde la part II, el moment àlgid de la jornada, els castells matalassers (siguin de l'alçada que siguin...AMUNT XIQUETS!!).