dimecres, 5 de novembre del 2008

vadexiquets.blogspot.com/





Ara que tinc temps, i ganes , aprofito per anar fent, amb un dia d'experiència blocaire la autoobligació numero ú en aquest espai meu a mig coure ha estat seguir l'exemple (o com a mínim revisar-lo) d'altres matalassers que s'han decidit a pensar en veu alta.Déu ni do la varietat d'estils que exhibim, m'ha cridat la atenció el fet que el bloc matriu, aquell que va posar l'essència ratllada a la blogosfera i va crear un primer patró estigui en desús, i m'entristeix, primer perquè en Sagués (Jordi) sempre feia aportacions castelleres interessants, segon perquè en Jordi (Sagués) és conegut-amic, per aixó rierenc si per alguna casualitat improbable et passeges per aquí, recorda't dels teus companys de trinxeres (t'enyorem Sagués!!) i reactiva el bloc (el mestre no pot deixar la causa!) en qualsevol cas la línia dura del Baix gaià ha de mantenir la seva força;Que no soni a exigència, però, quan un crea un lobby adquireix unes obligacions inviolables, el preu de la fama.



I arrivats a aquest punt, no vull deixar passar l'oportunitat de fer un petit incís a propòsit de la CASA MARE, que no és altra que la web de la colla, sense entrar en detalls tècnics, ni en valoracions personals que aixó ja va fer-se al seu dia al bloc del ru (nota per encuriosits, revisar de l'historial les entrades de novembre dosmilset), penso que ha arrivat l'hora de posar remei a certes mancances cibermatalasseres, ara no és moment de pensar com, caldrà saber primer qui ens dirigirà administrativament de cara a la campanya dosmilnou, però potser que ens anem plantejant tots plegats el posar fil a l'agulla.Pura questió d'imatge, no trobeu?







Leyre

2 comentaris:

Jordi Sagués ha dit...

Estimada Leyre,

"el bloc matriu, aquell que va posar l'essència ratllada a la blogosfera" Uf! M'has fet posar cibervermell!

Tens raó, el blog el tinc abandonat i gairebé oblidat, amb la persiana abaixada però no descarto tornar a obrir-la. Com que em demanes que "reactivi el bloc" perquè "quan un crea un lobby adquireix unes obligacions inviolables" (Uf! una altra vegada vermell com una camisa la Joves!) em veig en l'obligació d'explicar-te'n les raons, que n'hi ha unes quantes, de tal abandonament. Som-hi:

1) La incomoditat: Ja fa molt de temps que estic incòmode tant amb el nom amb el que vaig batejar el bloc (Xiquets de Tarragona) com amb l'adreça (xiquets.blogspot.com). No és el bloc de la Colla, és el meu bloc i, a més a més, les referències a la Colla hi escassegen. Amb quina prepotència havia decidit que podia lluir-ne el nom a la capçalera de l'espai bloguer? No ho sé, suposo que ho vaig improvisar en un moment donat, sense pensar-hi massa. L'alternativa és canviar-ne el nom i, si fos possible, l'adreça... però, què te n'he de dir, també em sap greu. Potser és una excusa poc elaborada, ho sé, però estic atrapat en aquest atzucac dicotòmic i estic paralitzat.

2) La manca de temps: Des de fa més de mig any vaig molt atabalat de feina i el meu temps per a poder-me submergir en les immensitats de la xarxa buscant curiositats castelleres (que és un dels objectius del bloc i el que m'ha enriquit més de tenir-lo) tendeix al zero absolut. Per posar-me a publicar coses sense cap ni peus, més m'estimo no penjar res. Un bloc, suposo que ja ho vas notant, vol temps i dedicació i, jo ara mateix, en vaig escàs. (Perquè te'n facis una idea. Aquest comentari el vaig començar a escriure ja deu fer més d'una setmana, quan vaig llegir-te).

3) La més important: La representació matalassera a la blogosfera s'ha multiplicat per molt darrerament (el Roger, l'Eloi, tu mateixa, els grallers i encara me'n deixo) i, a més a més, amb una altíssima qualitat. Us segueixo, no us penseu, i m'agradeu. Molt. Ja sé que això no m'impedeix tornar-hi, és clar, però m'agrada que "l'essència ratllada a la blogosfera" s'escampi tant com sigui possible i, si és amb aquest nivell, millor que millor.

Una ciberabraçada

Jordi (Sagués).

Leyre ha dit...

oooooooooooohhhh aaaaaaaaaaahhhh uiiiiiiiiiii!!!!!!! Jordiiiii, JORDIIIIIIIII !!!! (i amb aquest crit de joia no hi vulgeu veure res sexual siusplau!) on ets? com et va la vida company? és un plaer, un honor tenir al mestre en persona!, em congratula, bé, ens congratulem de saber-te aprop apropet nostre, vull que t'envermelleixis més quan et digui que en realitat l'essència ratllada a la blogosfera que tu vas iniciar és en certa manera obra teva,glòria als pioners sempre! perque ells ens mostren que no hi ha límits! ;P, disculpa'm que no em possi d'empeus per saludar-te, fer-ho i esciure aquestes ratlles m'és difícil,però en qualsevol cas m'afalaga saber que segueixes el meu bloc (i el de la resta de la tropa que com tu dius afortunadament té una deliciosa tendència a créixer), ara que m'has ficat en antecedents permet dir-hi la meva:

1) Xiquets de tarragona és marca registrada i és teva, m'explico: en la blogosfera tu vas donar la primera passa i és de justicia que s'et reconegui, a més xiquets de tarragona ets tu Jordi i jo i l'Eloi i en Roger, i l'Arnau i tota la tropa de les gralles i tots els que ens estimem la colla (amb camisa o sense)tu es matalasser (afortunadament per tots nosaltres) i aixó et dóna una visió molt particular del fet casteller, com ser ardenyec(aquí t'he arrivat al cor oi?) et deu donar una visió particular del territori i ser català de la vida... res és excloent ans al contrari usa-ho! i segueix iluminant-nos siusplau.

2) en la manca de temps ja no m'hi poso, la feina, la familia (per cert la Bruga encara t'acompanya a rondar pels voltants de la riera al capvespre?)absorveixen ho sé,però també sé que si vols una estoneta trovaràs, ho has de fer...no pots deixar-nos òrfes, la teva audiència et necessita.

3)i la més important:la representació a la blogosfera ha crescut i tant de bó creixi més, però, ni la blogosfera en general ni la matalasserada en particular podem perdre't, hi ha blocs com hi ha gent que passen amb més pena que glòria pel món, creu-me no és el teu cas, qualsevol esforç a de ser sumatori no substitutiu, en tu la colla té una de les apòstes més sòl.lides a molts nivells i crec que precisament el que ens cal a la parròquia del carrer de santa anna és unir esforços per que junts podriem fer grans coses(a itol de blocaires i a títol de colla) intentem-ho?

INTENTEM-HO!!

ara que sabem on trovar-nos no perdem el contacte, fem-la grossa ens ho passarem traca segur!

una o dos ciberabraçades i molts petons per tota la tropa sagués.

Leyre